שולמית בלנק

על אודות
שולמית בלנק - מנכ"לית "בני ארזים"
ד"ר שולמית בלנק היא דמות מפתח בתחומי הפסיכיאטריה והחינוך בישראל, אשר פועלה משפיע על בני נוער ומשפחותיהם במשך למעלה מארבעה עשורים. היא נולדה בכפר מל"ל להורים שעלו מלטביה ומבלארוס לישראל בעלייה החמישית והחלה את מסעה בתחום הרפואה תוך שילוב ערכי החינוך והמשפחה שעליהם גדלה בבית הוריה.
אביה, שהיה רב ומורה נערץ, החדיר בה את החשיבות הרבה של השכלה, ידע והתוויית ערכים. נוסף על כך, אחיה נתן, שסבל מפיגור שכלי, השפיע עמוקות על תפיסת עולמה והאופן שבו היא רואה את הטיפול בילדים בעלי צרכים מיוחדים.
את השכלתה הרפואית רכשה באוניברסיטה העברית בירושלים, שם גם הכירה את בעלה הראשון, ד"ר יצחק בלנק ז"ל. לאחר סיום לימודיה, התמקדה ברפואת ילדים בבית החולים "כרמל" שבחיפה ובהמשך שירתה כקצינת רפואה בצה"ל. עם השנים, גברה התעניינותה בפסיכיאטריה של ילדים ובני נוער והיא בחרה להתמחות בתחום זה, תחילה בבית החולים "רמב"ם" ובהמשך – בבתי חולים אחרים.
השנים שעברו גיבשו את עקרונותיה הטיפוליים, שהבולט בהם הוא שיקומם של ילדים ובני נוער עם הפרעות נפשיות והתנהגותיות תוך מניעת אשפוזים פסיכיאטריים. ד"ר בלנק זיהתה את נפילתם של ילדים רבים בעלי בעיות מורכבות אל תוך מעגל של אשפוזים חוזרים ונשנים, עבריינות ואובדן דרך ועמדה על הצורך הקריטי במסגרת טיפולית שתמנע את ההידרדרות הזו ותשיב אותם לחיק הקהילה.
הקמת "בני ארזים"
בשנת 1993 הקימה את עמותת "בני ארזים", מרכז טיפולי-חינוכי-שיקומי בראשון לציון, מתוך חזון להעניק מענה טיפולי רחב ומקיף לילדים ובני נוער. מרכז זה הפך למוביל בישראל בתחום של טיפול בילדים ובני נוער בעלי הפרעות קשות ושילובם מחדש בקהילה ובמערכת החינוכית. במסגרת המרכז פותחה גישה פסיכו-סוציו-חינוכית ייחודית, המתמקדת בשיקום הסמכות ההורית, הצבת גבולות ברורים ושיפור מיומנויות למידה וחברתיות בקרב הילדים. ד"ר בלנק מאמינה שהמערכת ההורית והחינוכית היא מרכיב מרכזי בהצלחת התהליך הטיפולי ושהתמקדות בשיקום מערכות אלו יכולה לחולל שינוי דרמטי בחיי הילדים.

על תרומתה העצומה לחברה ולקידום הרפואה והחינוך בישראל, זכתה ד"ר בלנק בפרסים רבים, בהם פרס "אשלים" של הג'וינט, פרס הוקרה מטעם אומ"ץ, ופרס "נקודת אור" של משרד הרווחה. ד"ר בלנק כתבה מספר חיבורים מקצועיים, שהבולט ביניהם הוא "הורים טובים מדי"; הוא הפך לרב-מכר והותיר חותם בקרב הורים ומטפלים כאחד. כיום, מרכז "בני ארזים" ממשיך להיות מודל טיפולי פורץ דרך, וד"ר שולמית בלנק, המנהלת אותו בהתנדבות, ממשיכה לפעול למען ילדים ובני נוער בסיכון, תוך דגש על שיקום משפחותיהם וחיזוק הסביבה התומכת.
קריאה נוספת

ד"ר שולמית בלנק מתריעה: אין מספיק פנימיות, הילדים מחכים ואין להם לאן ללכת
מבין כל הקולות שנשמעו בדיון בוועדת העבודה והרווחה, דבריה של ד"ר שולמית בלנק, מייסדת בני ארזים, בלטו במיוחד משום שהם הגיעו מתוך היכרות יומיומית, קרובה

פנימיית בני ארזים: סביבה חמה ותומכת לילדים ונוער הזקוקים להזדמנות חדשה
בישראל של השנים האחרונות יותר ויותר ילדים ובני נוער מוצאים את עצמם מחוץ למסגרות החינוכיות והטיפוליות הרגילות. חלקם חווים משברים רגשיים עמוקים, אחרים מתמודדים עם

"זו ההזדמנות שלכם לעזור לילדים לבנות עתיד יציב" | שולמית בלנק
יש רגעים שבהם אפשר לבחור לעבור הלאה, ויש רגעים שבהם הבחירה היא לעצור ולהשפיע. זו ההזדמנות שלכם להיות חלק מהשינוי שמתרחש מדי יום ב־בני ארזים,

חדשות 08:"מרכז בני ארזים הוא לא רק תקווה. הוא הוכחה שכשנותנים אמון בילדים, קורים ניסים"
במציאות שבה מערכות החינוך והרווחה לא מצליחות להעניק מענה של ממש לילדים ונוער עם רקע פסיכיאטרי מורכב, מרכז בני ארזים מתבלט כאור בתוך החשכה. תחת

צפו: חוגגים הצלחות – בני ארזים חותמים את הקיץ עם הפנינג מרהיב
לא בכל יום נתקלים באירוע שמחבר כל כך הרבה עולמות – טיפול, חינוך, חוויה וקהילה. אבל בפנימיית בני ארזים זה קורה בכל קיץ מחדש: הפנינג

ד"ר שולמית בלנק: מאישה עם חזון – למרכז שמעניק עתיד
כשהקימה ד"ר שולמית בלנק את פנימיית בני ארזים בשנת 1992, לא עשתה זאת כמענה נקודתי לבעיה קיימת – אלא מתוך ראייה רחבה, עמוקה, ואנושית של

חוות דעת של הורים לילד ב'בני ארזים': "זה המקום שמחזיר תקווה לאלפי בני נוער"
"עברנו שנים קשות של אשפוזים, ניסינו הכול – עד שהגענו לבני ארזים. פתאום ראינו שינוי אמיתי." כך מתארים הורים לילד מטופל את הרגע שבו נפתחה

"אנחנו לא מוותרים – גם כשנדמה שאין סיכוי": כך פועלת ד"ר שולמית בלנק בתוך בני ארזים
מה קורה כשנער או נערה מסרבים לטיפול? כששתיקה מחליפה דיבור, כשמבט מתחמק מגעגוע לקשר? במקומות רבים, התהליך נעצר. אבל לא ב־בני ארזים. כאן, בזכות הנהגתה

"בני ארזים היא מסגרת המאפשרת עתיד טוב למגוון רחב של בני נוער עם קשיים"
פנימיית בני ארזים ובית הספר בני ארזים פועלים יחד כדי לתת לנערים ונערות מסגרת אמיתית של תמיכה, צמיחה והתפתחות. רון בן שלמה, מנהלת הפנימייה, מסבירה:

"לא יכולתי להשלים עם זה" – ד"ר שולמית בלנק מספרת
איך נולד מרכז בני ארזים לטיפול בילדים ונוער עם קשיים נפשיים והתנהגותיים? ד"ר שולמית בלנק, מייסדת המרכז, מספרת על הדרך שעברה בכתבה שפורסמה באתר MYNET

שולמית בלנק: "כך עזרנו ליעל לחזור למסלול השפיות"
בכתבה נוגעת ללב שפורסמה באתר פתח תקווה NEWS, מיכל משתפת כיצד פנימיית "בני ארזים" העניקה לבתה יעל הזדמנות שנייה. יעל, שנפגעה ממשבר טראומטי בגיל צעיר,

"הסיפור הזה יכול לעורר תקווה בקרב אלפי משפחות"
הורים לילדים עם אתגרים התנהגותיים עשויים למצוא תקווה בסיפורו של תומר. רונית, אמו, מספרת על השינוי הדרמטי שהתרחש מאז שתומר התקבל לפנימיית "בני ארזים", והפך